tisdag 20 augusti 2013

Blue Moon

vilken natt! Tekla och jag har båda drömt våldsamt, om utsatthet, människor i panik och om att klara sig undan döden. Själv tog jag kål på minst femton överfallande soldater inne i ett mörkt utrymme, samt en ondsint apa med mycket vassa tänder. T övervann en förgiftningsdöd med hjälp av gräslök och kunde fly med hjälp av en jetmotoriserad korvkiosk.

På fb berättas det om andra, liknande drömmar, en del gladare än vanligt men alla mycket mer, mustigare, uttryckligare än vanligt. Alla minns detaljer. Det är månen. En person åtog sig att tolka min dröm och berättade att Apan skulle betyda att jag skulle skapa utrymme åt kärleken eller den älskade i mitt liv. Jaha.

Ja, så fick vi hålla begravning idag. Hackkycklingen Amanda drog sin sista suck i morse och betar nu i gröngräset på andra sidan. Kanske det var månen där med, vem vet? men hon slipper sina belackare och fick en fin sista tid ihop med sin bästa vän i uteburen. Nu är alla de sista hönorna samlade och de tycks gå fint ihop.
Den som lever får se om slutet och allting blir gott. Månen vet säkert.

don't say no

2 kommentarer: