onsdag 3 juli 2013

Note to self

Jag älskar dig. Du har gett mig både intensiv njutning och smärta och varje spår av livet syns på dig, som i en dagbok. Jag kan känna hur du svarar på mina infall, blir glad av att känna dig njuta och illa berörd av att se dig bli bortglömd eller utnyttjad. Om vi kommer att få ett långt liv ihop du och jag är det viktigt att vi kommer överens, så jag skämmer bort dig med de livsmedel och rörelser du tycker om, i den mån jag kan. Omvänt ger du mig styrka de dagar jag känner mig svag. Jag får tillbaka genom att känna att jag orkar stiga upp ur sängen med ett skutt var morgon och får lägga mig utan smärtor var natt. Vissa dagar säger du till på skarpen och oftast vet jag ju på förhand vad det är jag gjort fel. Jag får då lov att skämmas en smula och kryper till korset genom att gottgöra och kompensera för bristen. Vi två har en djup kärleksrelation och vi vill båda att det skall förbli så. Ingen utomstående skall få förstöra det vackra vi har ihop, inte svartsjuk reklam, elak medicin eller frestande modenycker. Min livsuppgift är att lära min dotter detta enkla; att med en kropp som älskar dig är du aldrig någonsin helt ensam.

http://youtu.be/XH8nsquhPqo

1 kommentar: